Jag åkte in till stan för att kika på en av jaegers nya modeller, de skulle fått in den dagen innan, men när jag dök upp hade den fortfarande inte kommit. Då fick jag det förklarat för mig att den kanske kommer in lite senare vartefter jag kilade in på friday’s för en öl. Friday’s ligger ju ett kvarts stenkast från NK så det var ju perfekt.
Väl inne på Friday’s hamnade jag bredvid ett mösspåtagningsgäng som tog emot mig med öppna armar. Det blev en mängd öl istället för en och plötsligt var klockan och NK bortglömt. Hela församlingen av mössfolk skulle ju springa vidare efteråt och för att markera deras rätt till utgång snodde jag en röd tejp från bardisken. Alla som sedan ville fick en röd tejp på handleden, vilket var i princip alla. Det slutade men att alla efter ett tag ville ha tejp runt hela handleden iställer för en liten bit tejp så för att markera min auktoritet tejpade jag runt hela mitt lår. Kändes som en genialisk idé då men nu känns det mest jäkligt puckat (som det mesta den kvällen). Vi festade i alla fall loss där och till slut lyckades jag snubbla ut från Friday’s vid 17-snåret. Rejält packad. Eftersom jag endast hade en t-shirt på mig tyckte jag tydligen att jag med all rätt kunde ta med mig en Friday’s filt som jag sedan myste med hela kvällen. Min första hållplats var systemet i närheten av royal viking hotell där jag jag, efter en mindre telefonkonferens, köpte vin till mina kompisar och öl till mig själv.
Pendeltåget måste jag åkt med hem eftersom jag kommer ihåg att jag köpte en chipspåse på pressbyrån. När jag kom fram hämtade en kompis mig och i åkte vidare hem. Där blev det lite vin, en whiskey och nån öl. Efter att ha varit där i några timmar så var klockan 20:00 och det pratades då om att vi skulle till någon brasa. Vi åkte då ner till Södertälje C för att se en liten rishög småbrinna ute på vattnet i maren. Mindre spännande. Därefter vände vi tillbaka och då fortsatte alkoholdrickandet. Sen vet jag inte riktigt vad som hände men när jag till slut skulle hem virade min kompis flickvän in mig i min kära filt och så bar det av hemåt till fots. Hemma hände det inte så jättemycket förutom det vanliga – Te och mackor sen hopp i säng.

Jag vill tacka min nya vän, filten, för att ha skyddat mig från sveriges vårväder.
p1020528


Det kanske inte är den mest spektakulära kvällen men för mig var det himla roligt just för att det var så oväntat och oplanerat.