Samma dag som James Bond – Quantum of Solace hade premiär havererade urverket i min planet ocean. Co-axialurverket verkar nu inte så fruktansvärt pålitligt. Förmodligen har jag bara haft väldigt otur men känns skittråkigt men men.. den får åka hem en sväng så får Omega fixa den.

Vad jag förstår har Bond en likadan i den nya filmen men förmodligen har han/de gjort misstaget att välja 45 mm istället för 42:an. Jag har smala handleder så vissa kanske tycker 42:an ser stor ut på mig men den ligger väldigt bra över handleden så jag tycker inte alls att det ser tokigt ut men 45:an skulle se ut som ett dasslock på mig. En tumregel man kan gå efter är att så länge du inte har handleder lika tjocka som en pipeline ska du ha 42:an. Det finns undantag där jag tycker att det är ok med större klockor men de är få..

(Nej jag har inte repat safirglaset, det är damm)

Teatiiime!