http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=299&a=840216

Fråga om etikett – Ostängt gap vid matbordet

Nu ska jag hänga ut min mamma – hon smaskar så fruktansvärt ibland! Hon har helt klart blivit bättre genom åren men ibland dyker smaskandet upp och då hugger vi andra i familjen till direkt. Vad som är hysteriskt kul är att min moster smaskar ännu mer och det verkar som att hennes familj har anpassat sig istället för att säga till. Hela familjen smaskar vid matbordet och det är ganska vidrigt när man ‘hör’ det. En hel symfoni. Hugaligen.

En vän till mig får utbrott så fort någon smaskar. När vi spelar settlers och musiken tystnar kan han ibland höra någon smaka lite och då är ett utbrott nära till hans. Han är väldigt känslig, kanske överdrivet men jag tror ingen direkt uppskattar smaskande. Nej, knip igen.