Killen står bakom busskuren och ser oföskämt häftig ut när han snackar i sitt bluetooth-headset. Inuti hoppar han av glädje för att någon äntligen har ringt honom och att han får använda sitt senaste och häftigaste inköp.

Lönnfet och med kläder som mamman kan ha lagt fram på morgonen står han där och pratar, jag åker bara förbi så jag kan tyvärr inte höra vad 14 eller 15-åringen säger men förmodligen lyder samtalet:

Mamma: Det är mat.
Blåtant: Okej. (vill prata mer i sitt headset så han fortsätter). Mmm, vad blir det för något?
Mamma: Korvstroganoff.
Blåtand: Okej, jag åker hem nu så jag är hemma om 15 min………
Mamma: Jag vet.
Mor och blåtand i kör: Hej då.

Snart kommer hans lilla headset ligga i en låda och samla damm, garanterat. Ringer man 1,5 samtal om dagen är inte prio nr 1 att skaffa sig ett BT-headset. Overkill.