Här sitter jag i skolan och har pluggat ett antal timmar och börjar tröttna nu. Att blogga är verkligen en bra ursäkt till att sluta plugga. Jättebra, sådär så att man ryser.

Jag kom hursomhelst att tänka på när jag ringde netgears kundsupport häromdagen. Jag hade problem med routern och orkade inte googla i flera timmar för att lösa det på den vägen så jag lyfte luren och ringde. Efter det fantastiska menysystemet kom jag fram till rätt avdelning och då var det bara att vänta – medan de spelade ABBA i luren. Till slut svarade någon och jag fick någon guide till min mail. Jag följde då den till punkt och prickar men körde ändå fast.

Fram med luren, tryck 2, tryck 5, tryck 9, vänta, vänta och där satte ABBA igång…

En kille svarar som ständigt frågor någon annan som han har vid sin sida. Okej, fine men hjälp mig att lösa problemet. Nej, det går inte, han ger mig den där ”stäng-av-allt-å-vänta-i-tio-minuter-å-sätt-på-allt-igen-så-ska-det-funka-igen-metoden”. V-ä-r-d-e-l-ö-s-t.

Fram med luren, tryck 2, tryck 5, tryck 9, vänta, vänta och där satte ABBA igång, men den gången var jag förberedd! Jag satt redan med LSI framför mig och letade upp alla ABBA-låtar jag inte kunde. Så istället för 31 fruktansvärt långsamma minuter satt jag och skrålade i 31 härliga minuter.

s0109117_enl.jpg