Fan vad trött jag blir på människor som, för att slippa betala på bussen, kör omkring sin 9-åriga unge i en leksaksbarnvagn. När de går på bussen där bak för att sedan strunta i att gå fram och betala studsar ungen glatt ur barnvagnen och in i bussen för att sedan sätta sig i den igen när pappan/mamman har burit in det rangliga fanskapet till barnvag in i bussen.

Men det är ju så uppenbart! Man kör omkring med en barnvagn gjord för dockor som väger typ 0,2 kg fast istället för dockan har man ett alldeles för stort barn i barnvagnen. Jag blir inte sur för att de skiter i att betala, jag plankar med jämna mellanrum, men sättet de gör det på är så äckligt billigt och uppenbart. Dagen då leksaksbarnvagnen kollapsar under den halvfeta ungens tyngd kommer jag vara en lycklig ung man. Tills dess ska jag varje gång fråga om ja ska hjälpa dem att bära in den tomma leksaksbarnvagnen i bussen.