Hänger inte folk med eller orkar de bara inte?
Det var idag alla människor skulle bära något rött (helst en tröja tror jag) för att visa sitt stöd för demonstrationerna i Burma. Men på gatorna i Stockholm var det inte direkt ett rött hav, det var förvånansvärt få människor som bar något rött, tycker jag. Det såg snarare ut som att människor av en händelse råkade bära något rött samma dag som det var överenskommet.

Jag var väl heller inte så duktig men jag kunde inte hitta något snyggt rött i garderoben så för att dra mitt strå till stacken slängde jag ändå på mig en enoooooorm röd halsduk. Jag tror människor inte orkar bry sig om en sak som denna, men varför inte?! Släng på dig något rött och om någon skrattar åt dig och tycker du ser fånig ut är det bara att säga att det är för du stödjer protesterna för demokrati osv. i Burma, fråga sen personen om han/hon inte visste om detta. Förhoppningsvis önskar då personen att han/hon varit tyst.

Grå dag, gråa stockholmare, visserligen är grått det nya svarta men idag var det rött som gällde! Nästa gång något liknande bestäms ska alla lägga manken till och orka göra något litet litet!