Jag googlade runt lite och hamnade till slut på prylguiden.se eller skulle rättare sagt ha hamnat på prylguiden.se för vad jag möttes av var detta:

hack.jpg

Jag blev måttligt förvånad när jag såg att prylguiden hade blivid hackad av islamska datornördar. Detta gäller den senaste incidenten där profeten Mohammed, tror jag att det var, avbildades som en rondellhund.

Okej, det står i koranen att man inte får avbilda killen men vi följer inte koranen. Där religionen är stor och djup blir den som en lagbok, visst. Här är det däremot inte så, vi följer inte koranen eller bibeln för den delen förutom den gyllene regeln och allt sånt mjukis mys, hur som helst är varken koranen eller bibeln vår lagbok. På samma sätt som att vi bryter mot ”deras” (vilka de nu är) lagar när vi har skyddat sex och gör aborter hit och dit bryter vi också mot deras lagar när vi avbildar profeten Mohammed. Det rör inte oss.

Sedan har vi yttrandefriheten vs. ‘kränkning av minoritet’ eller vad det heter men är muslimerna en minoritet när, om vi i Sverige, snickrar ihop en Mohammed-rondellhund och sedan har hela världens muslimer emot oss?!

Om detta med rondell-Mohammed var onödigt är en annan fråga men nu är det gjort och här står vi, det finns lika många åsikter om detta som männikskor på jorden, här är en…

Now where’s my tea?