EM-, VM-, och OS-kval (om det nu finns) vart 5:e år så vi slipper de här ändlöst tråkiga matcherna där det ska snackas om Zlatan i 60 minuter innan avspark och som efter 90 minuter slutar med 0-0. Det är i princip ändå alltid samma lag som spelar i de stora turneringarna och smålagen hinner inte ikapp de stora på något år.

Jag trodde fösnacket skulle pågå i max 30 minuter men hur som helst tröttnade jag efter typ 15 minuter då kommentatorerna hade sparkat in malmöpojkens namn i skallen på mig för många gånger. Då zappade jag över till 1:an där ‘kvarteret skatan’ gick som för övrigt var väldigt fantasilöst. Efter ytterligare 45 minuter började matchen och jag fick se 90 minuter av bollsparkande som inte resulterade i något.


Ni ska veta att jag tycker Zlatan är bra men det är ju genant att de svenska kommentatorerna inte kan prata om något annat. Att matchen slutar 0-0 är också tråkit, jag förväntar mig alltid något kul, som mål, men det kommer aldrig. Jag gillar det inte.