Nu gör jag det, skriver om saker jag gjort, det intresserar ingen annan men jag kan inte låta bli när Stockholm var så ljuvt igår. En gång, ingen gång.
Solen sken och värmde, vattnet glimmrade, vaktavlösningen vid slottet spelades för galleriernas skull, asiater med kamror runt halsen mös i gamla stan och trevligt folk fyllde gatorna på Söder.

Den inte särskilt långa promenaden började på Söder och styrdes mot den betydligt gråare stadskärnan med de stora affärerna men det gjorde inget för vi var både hungriga och törstiga efter promenaden och gick därför raka vägen till Centralbadets restaurang. Energitalriken och ölen passade perfekt ute i solen och mellan brisarna blev det riktigt hett i oasen. Centralbadets trädgård var i full fart med att synliggöra vårens närvaro denna lördag. Länge sen var det jag fick så sprudlande känslor i kroppen. Härligt!

dsc00028.jpg

dsc00026.jpg

Oasens flödande vårkänslor berikases med blommor från detta träd som jag tror är något slags dekorativt körsbärsträd.