Musicovery.com
Vi känner alla till Pandora.com där man skriver in en viss låt eller artist, någon magisk databas letar då fram musik som har samma drag som artisten/låten du skrev in. Sedan får du musiken serverad direkt till dig, det är som en internetradio.
Musicovery är också en slags internetradio men den fungerar på ett annat sätt. Du ställer in vilket humör du är på och sedan spelas musik som passar till ditt humör. Utöver det kan du bestämma från vilken tid musiken som spelas ska vara ifrån, från 50-talet och fram till idag. Eller direkt välja mellan 18 olika musikstilar och inom varje genre också välja ”dark”, ”calm” eller ”positive”. Det finns en massa olika kombinatoner för att anpassa musiken.

Reklammusik.se
Tidigare har jag suttit med papper och penna för att kladda ner en och annan mening från låtar som är med i reklamer. Efter det har jag alltid letat efter låten på LSI, men nu kan man slippa det slitet i en del fall med hjälp av Reklammusik.se. Jag vet inte hur omfattande sidan är eftersom jag precis halkade in på den. Mitt första fynd var
”Vincent – Don’t hate on me”.