Har inte mycket tid men vill bara skriva lite om det ovanstående…

Ja, om du hänge med stod det att pappan själv rekomenderade Aftonbladet till sin son. Enligt pappan är Aftonbladet ”en god nyhetssida där man får en sund bild av världen”.
För att se Aftonbladet som en nyhetssida där man får en sund bild av världen måste man vara totalt från vettet och aldrig i hela sitt liv stött på en annan nyhetskälla.

Variation, källkritik och förmåga att jämföra de olika källorna är mitt recept på en någorlunda sund världsuppfattning. Själv är jag tveksam om jag ens vill låta Aftonbladet vara med i min ”variation av källor”.

Att sonen hittade lättklädda bilder på Aftonbladet är ingen chock och det orkar jag inte bry mig om, men det ska också nämnas att jag inte har någon son att bekymras över (om sonen däremot var ute efter just naket, och inte bara snubblade över det, var det ett skralt försök).
Pappans syn på onani är ganska skrämmande, lutar åt någon djupt kristen sekts åsikter som förknippar det med djävulen själv. Isåfall är det bara att binda fast ungen vid äppelträdet ute i trädgården och kasta den första stenen, om han nu är helt oskyldig… (hah blä! ursäkta för den anknytning)

Han kan vara en aning ironisk men då har han komponerat ett mystiskt litet brev av ilska och ironi som inte riktigt får fram hans stormiga känslor på rätt sätt om Aftonbladets lite för nakna innehåll, som brevet egentligen handlar om.