…med meningslöst skrivande.

Eftersom vi bloggar på samma ställe som Carl Bildt tänkte jag skriva några rader om den tidigare skandalen, eller vad man nu vill kalla det, där han fick myket kritik för att han hade ”intressen” i ett företag som hemskt gärna ville dra en olje- eller gasledning på östersjöns botten. Jag är inte särskilt insatt i situationen men vad jag har förstått har Bildt sålt sin andel, whatever, i företaget eftersom det är olämpligt att vara utrikesminister och ha intressen i företag som kan komma att ha med Sverige att göra.

Ja. Det är olämpligt och det kanske han borde ha kommit på tidigare, inte vet jag, men nu drar han sig ur företaget och då kan väl alla sluta klaga. Vad det har snackats mest om är att han fick en massa pengar för det han sålde när han drog sig ur företaget och det är så fjantigt att människor ska börja grina över det. Ren och skär svensk avundsjuka. Det sticker i ögonen att han tjänar mycket pengar på något som han kanske inte borde ha varit involverad i men när han ändå har vart det kan han inte då få ta de pengarna han har rätten till? Jag tror att det rörde sig om ca 5 milj. Hur många skulle tacka nej till 5 mille? Och till vilken anledning? Han har rätt till att ta betalt för det han säljer, eller hur det nu har gått till.

Som sagt är jag inte särskilt insatt i hur situationen var så jag kan ha glömt något viktigt men för mig låter det som avundsjuka.

Jag har verkligen ingen förkärlek till Bildt, jag skulle ha skrivit samma sak vilken än utrikesministern skulle ha varit. Det jag inte tycker om är  gnäll.

Jag är trött, jag ska dricka te nu.